Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto: Sini Korpinen, osallistava puheenjohtaja Allianssin johtoon

Kannanotto 1.11.2013

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto – Nuva ry. kannattaa liiton pitkäaikaisinta puheenjohtajaansa Sini Korpista, 27, Suomen Nuorisoyhteistyö – Allianssi ry:n puheenjohtajaksi. Allianssi ry. toimii valtakunnallisena nuorisotyön palvelu- ja vaikuttajajärjestönä tarkoituksenaan edistää nuorten hyvinvointia Suomessa.

”Sinistä Allianssi saisi asiansa osaavan ja jämäkän puheenjohtajan, jolla on visio”, toteaa Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton puheenjohtaja Santeri Lohi. Korpinen on omalla toiminnallaan edistänyt merkittävästi nuorisovaltuustojen ja nuorten vaikuttajien asemaa Suomessa. Korpinen toimi vuosina 2007-2009 liiton puheenjohtajana.

”Allianssi tarvitsee nyt päämäärätietoisen johtajan, jollainen Sini on. Hänen näkemyksillään ja raudanlujalla osaamisellaan Allianssia pystytään johtamaan osallistavampaan ja jäsenjärjestöt paremmin huomioon ottavampaan suuntaan”, Lohi jatkaa.

Allianssin syyskokous järjestetään 7.11. Allianssi-talolla, jonne jäsenjärjestöt kokoontuvat äänestämään uutta puheenjohtajaa seuraavalle toimikaudelle.

Santeri Lohi
Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto –  Nuva ry.
+358 44 777 0561, santeri.lohi@nuva.fi