Santeri Lohi jatkaa Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton puheenjohtajana

Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton – Nuva ry:n Oulussa viikonloppuna järjestetty liittokokous valitsi liiton istuvan puheenjohtajan Santeri Lohen jatkamaan tehtävässä vuonna 2015.  Kuluva vuosi on jyväskyläläisen Lohen kuudes vuosi aktiivisena nuorisovaltuustotoimijana. Viimeiset neljä vuotta hän on istunut Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton hallituksessa, niistä kaksi viimeistä vuotta puheenjohtajana.

"Olen iloinen ja otettu liittokokouksen osoittamasta luottamuksesta ja aion olla tämän luottamuksen arvoinen. Ensi vuosi on merkittävä nuorisovaltuustokentän muutosten takia. Liiton tuettava entistä enemmän kuntia nuorisovaltuustojen toiminnassa", toteaa Lohi.

Liiton hallituksen varapuheenjohtajiksi valittiin helsinkiläinen Riina Kasurinen ja lahtelainen Kimi Uosukainen. Kasurinen on ollut liiton hallituksen jäsen jo kaksi vuotta ja toiminut niistä viimeisen varapuheenjohtajana. Piirijärjestöissä pitkään vaikuttaneelle Uosukaiselle tuleva vuosi varapuheenjohtajana on ensimmäinen. Lisäksi liittohallituksen jäseniksi valittiin porilainen Veera Hellman, kouvolalainen Julia Koskinen, loviisalainen Robin Korhonen ja vaasalainen Calle Koskela.

Liittokokous hyväksyi myös toimintasuunnitelman, talousarvion sekä tavoiteohjelman vuodelle 2015. Ensi vuoden toimintasuunnitelma panostaa kenttätoimintaan, minkä myötä esimerkiksi kaksikielisyyteen tullaan kiinnittämään erityisesti huomiota. Uudistettu tavoiteohjelma taas on entistä yleispoliittisempi asiakirja, joka tähtää nuorisovaltuustojen aseman parantamiseen ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseen.

Santeri Lohi
santeri.lohi@nuva.fi