Verna Castrén Nuva ry:n uudeksi pääsihteeriksi

Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton liittohallitus on valinnut pääsihteeriksi valtiotieteiden ylioppilas Verna Castrénin, joka aloitti tehtävässään 17.3.2014.

Castrén on toiminut aktiivisesti nuorten osallisuuden edistämiseksi mm. useissa eri nuorisojärjestöissä ja opiskelijaliikkeessä. Tällä hetkellä hän toimii puheenjohtajana Suomen Nuorisoyhteistyö - Allianssi ry:n osallisuus-teemaryhmässä.

"Nuorten kuuleminen ja vaikuttaminen ovat minulle sydämen asia. Haluan olla varmistamassa, että nuorten ääni kuuluu kaikessa yhteiskunnallisessa keskustelussa. Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto tekee sitä työtä, mistä monet vain puhuvat kauniita korusanoja. Nuorten kuuleminen on sisällytettävä kaikkeen päätöksentekoon”, toteaa vastavalittu liiton pääsihteeri Castrén.

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto - Nuva ry. on nuorten osallisuuden asiantuntija. Vuonna 1998 perustettu järjestö toimii Suomen nuorisovaltuustojen ja muiden vastaavien nuorten vaikuttajaryhmien koulutus- tiedotus-, edunvalvonta- ja yhteistyöjärjestönä. Nuva ry. edistää nuorisovaltuustojen asemaa ja parantaa nuorten mahdollisuuksia osallistua ja vaikuttaa.

"On hienoa saada joukkoomme järjestökentän asiantuntija, jolla on palava halua kehittää lasten ja nuorten osallisuutta", liiton puheenjohtaja Santeri Lohi sanoo.

Lisätiedot:

Verna Castrén