Liittohallitus kokousti viimeisen kerran 11.12.

Suomen Nuorisovaltuustojen liiton liittohallituksen kymmenes kokous järjestettiin Helsingissä 11.12.2015. Kokouksessa hyväksyttiin vuoden 2016 tapahtumien ajankohdat ja paikkakunnat, sekä toimiston joulun kiinnioloajat. Kokouksessa linjattiin myös liiton käynnissä olevista hankkeista. Lisäksi vuoden 2015 liittohallitus palkittiin menestyksekkäästä ja liittoa eteenpäin vievästä toiminnasta.

Vuoden 2016 tapahtuma-ajankohdat ja -paikkakunnat

Kokouksessaan liittohallitus vahvisti vuoden 2016 tapahtumakalenterin. Aktiivipäivät ABC järjestetään vuonna 2016 Hyvinkäällä 18.-20.3.2016, Aktiivipäivät HC taas Kuopiossa 8.-9.10.2016. Liittokokous pidetään Turussa 25.-27.11.2016

Uutuutena Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto järjestää Aktiivipäivät Pro:n, joka on  kokonaan uusi tapahtuma niille, joille Aktiivipäivät ABC ja HC -tapahtumat ovat jo tuttuja. Aktiivipäivät Pro järjestetään Helsingissä 10.-11.9.2016

Liittohallitus toivoo, että nuvalaiset merkitsevät jo nyt tärkeät päivämäärät kalentereihinsa!

Toimiston joulun kiinnioloajat

Liittohallitus päätti, että Nuva ry:n toimisto sulkee ovensa perjantaina 18.12.2015 ja on jäsenistölle auki jälleen maanantaista 11.1.2016 eteenpäin. Nuva ry:n jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita vierailemaan toimistolle arkisin klo 10-15 välisenä aikana sekä erikseen sovittuina aikoina!

Liiton hankkeet pöydällä

Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton hankkeet Nuoren Vaikuttajan ABC ja §26 Perusta, Vakiinnuta, Vahvista vievät koko liiton perustoimintaa eteenpäin käsi kädessä liiton muun kehittämistoiminnan kanssa. Nuoren Vaikuttajan ABC -hankkeessa toteutetaan laadukas materiaalipankki nuorten vaikuttajien käyttöön. Liittohallituksen kokouksessa todettiin, että hanke on lähtenyt mukavasti liikkeelle. Sähköisestä materiaalipankista pyritään tekemään moderni, interaktiivinen ja selkeä, ja se valmistuu käyttöön kevään 2016 aikana.

§26 Perusta, Vakiinnuta, Vahvista -hanke on syksyn ajan edistänyt nuorten osallisuutta yhteistyössä Kaskisten, Ähtärin ja Hollolan kanssa. Hankkeen puitteissa on luotu myös kehittämispaketteja, joita kunnat voivat tilata nuorten osallisuutta edistämään. Nuorisovaltuuston perustamiskoulutus on saatu jo valmiiksi, ja keväällä liitto tarjoaa myös laadukkaita koulutuksia jo olemassa oleville nuorisovaltuustoille niiden toiminnan kehittämiseksi.

Kokouksen lopuksi kiitettiin liittohallitusta kuluneesta vuodesta. Puheenjohtaja Lohelle lausuttiin kiitosruno Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton luotsaamisesta viimeisen kolmen vuoden ajan. Koko hallitus on tehnyt hienoa työtä, sydämellä.

Mukavaa joulun odotusta kaikille nuorille vaikuttajille!

Santeri Lohi, puheenjohtaja, +358 44 777 0561, santeri.lohi@nuva.fi

Verna Castrén, pääsihteeri, +358 44 331 1194, verna.castren@nuva.fi