Nuorisovaltuustojen kehittämisohjelman haku käynnistyi!

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto - Nuva ry. käynnistää syksyllä 2015 26 § Perusta, vakiinnuta ja vahvista - ohjelman nuorisovaltuustojen kehittämiseksi. Nuorten osallistumisen ja vaikuttamisen asiantuntijaorganisaatio Nuva ry. haluaa uuden kuntalain myötä kehittää maan nuorisovaltuustoja ja auttaa niiden perustamisessa. Kehittämisohjelma tarttuu nuorisovaltuustotoiminnan kipukohtiin, kouluttaa päättäjiä ja viranhaltijoita sekä sparraa nuoria osallistumaan ja vaikuttamaan yhä aktiivisemmin ja tehokkaammin!

Nuva ry. etsii ohjelmaan kolmea kuntaa, jotka tarvitsevat tukea nuorisovaltuuston perustamiseen tai nuorisovaltuustotoiminnan vakiinnuttamiseen ja vahvistamiseen.

Kehittämisohjelma on kunnille ainutlaatuinen mahdollisuus saada nuorisovaikuttamisen asiantuntijan henkilökohtaista koulutusta sekä kehittää nuorisovaltuustoa innostavasti ja sen toiminnan kannalta tärkeät tahot osallistaen. Ohjelma koostuu kunnan tilanteen kartoituksesta, monipuolisin menetelmin tehtävästä koulutus- ja kehittämistyöstä sekä seurannasta ja jälkiarvioinnista.

Hanke vaatii kunnilta sitoutumista kehittämisohjelman eri vaiheisiin. Kehittämisohjelman aikataulusta sovitaan tarkemmin kunkin kunnan kanssa. Kehittämistyö alkaa lokakuussa. Lisäksi kunnan nuorten/nuorisovaltuuston edustajan edellytetään osallistuvan hanketta ohjaavan ohjausryhmän työskentelyyn.

Hakuaika kehittämiskunnaksi on 25.8 - 13.9.2015. Kehittämisohjelman                                                 omavastuuosuus on kunnan koosta riippuen 900 - 1500 €.

Lue lisää ja täytä hakulomake: http://bit.ly/1JtheZZ

Anna Hurmeranta