Liittohallituksen 1. kokouksen päätöksiä

Nuva ry:n vuoden 2016 liittohallituksen ensimmäinen kokous järjestettiin Helsingissä 15.-17.1.2016. Kokouksessa päätettiin liittohallituksen vastuunjako, hyväksyttiin vuodelle 2016 hallitusohjelma ja päätettiin avata liiton harjoittelijahaku. Lisäksi liittohallituksen alaisuuteen päätettiin perustaa työryhmiä, joihin kuka tahansa liiton jäsen voi hakea!

Liittohallituslaisten vastuut

Viikonlopun kokouksessa päätettiin hallituksen sisäisestä vastuunjaosta. Hallitusta puheenjohtaa vuoden 2015 liittokokouksen päätöksen mukaisesti Kimi Uosukainen. Liittohallituksen 1.vpj Robin Korhonen vastaa palvelusektorista, 2. vpj Lauri Hämäläinen piiri- ja edunvalvontasektorista. Jenna Lehtinen on vuoden 2016 koulutusvastaava, Islam Nassar taas jäsenyysvastaava. Piirivastaavana toimii Joonas Paavilainen ja edunvalvontavastaavana Jesse Kosonen. Olethan hallituksen jäseneen yhteydessä, kun sinulla herää tämän vastuualuetta koskeva kysymys tai idea!

Liiton historian ensimmäinen hallitusohjelma hyväksyttiin

Uosukaisen hallitus hyväksyi itselleen hallitusohjelman, joka täydentää liiton toimintaa ohjaavia asiakirjoja ja liittokokouksen päätöksiä, sekä selkeyttää liiton toimintatapoja.

Hallitusohjelmassa hallituksen jäsenet ovat sitoutuneet madaltamaan kynnystä ottaa liiton toimijoihin yhteyttä - vuonna 2016 käynnistyy esimerkiksi "Kutsu liitto kylään" -kampanja. Nuvaperheestä tulee yhteisöllisempi kuin koskaan!

Hallitusohjelmassa linjataan myös päätöksenteon avoimuuden kehittämisestä - jäsenistölle on luvassa vuoden aikana vähintään kaksi avointa työpajaa, minkä lisäksi liittohallitus järjestää yhden avoimen kokouksen 18.-20.3. järjestettävässä Aktiivipäivät ABC -koulutustapahtumassa. Kaikki liiton jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita kokoukseen!

Lue hallitusohjelma vuoden 2016 asiakirjoista täältä.

Liittohallitukselle päätettiin perustaa työryhmiä - hae mukaan!

Vuoden ensimmäisessä kokouksessa päätettiin perustaa liittohallituksen alaisuuteen kaksi työryhmää: strategiatyöryhmä ja kaksikielisyystyöryhmä. Strategiatyöryhmään valitaan kuusi ja kaksikielisyystyöryhmään viisi jäsentä hakemusten perusteella. Jäsenille kustannetaan matkat työryhmien kokouksiin. Ryhmien puheenjohtajana toimii liittohallituksen puheenjohtaja.

Strategiatyöryhmän tehtävä on liiton puheenjohtajan strategiatyön tukeminen, strategiaprosessin tausta-aineiston tuottaminen, jäsenistön ja liiton eri toimijoiden näkemysten esiin tuominen strategiatyössä sekä matalankynnyksen osallistumismuotojen edistäminen prosessin aikana. Strategiatyöryhmä asetetaan ajalle 1.2.2016 - 23.10.2016.

Kaksikielisyystyöryhmän tehtävänä on liiton toimijoiden tukeminen kaksikielisen verkko- ja printtisisällön sekä koulutustarjonnan tuottamisessa, kaksi- ja ruotsinkielisten nuorisovaltuustojen tukiohjelman laatiminen ja näihin tarvittavan rahoituksen varmistamisessa. Kaksikielisyystyöryhmä asetetaan ajalle 1.2.2016 - 1.12.2016.

Hae työryhmään täältä.

Harjoittelijahaku avattiin!

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto järjestää toukokuussa yhteistyössä valtiovarainministeriön kanssa nuorisovaltuustojen valtakunnallisen kuulemisen aluehallintouudistuksesta sekä tulevaisuuden kunnasta. Tapahtuman järjestämistä varten päätettiin avata harjoittelijahaku. Valittu henkilö saa työssä kokemusta sekä tapahtumatuottamisesta, nuorten osallisuuden edistämisestä että valtakunnallisen nuorisojärjestön yleistoiminnan kehittämisestä - lue työilmoitus täältä ja hae huippupaikkaa!

Kimi Uosukainen, puheenjohtaja, +358 44 777 0561, kimi.uosukainen@nuva.fi

Verna Castrén, pääsihteeri, +358 44 331 1194, verna.castren@nuva.fi