Tietoa ja materiaalia sisältävä verkkopalvelu nuorille vaikuttajille

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto ry. haluaa tukea nuorten osallisuuden parissa toimivia julkaisemalla uuden verkkopalvelun. Vaikute.net-sivuston kautta nuorisovaltuustot ja muut nuoret vaikuttajat sekä heidän kanssaan työskentelevät aikuiset saavat materiaalia ja tietoa vaikuttamisensa ja osallistumisensa tueksi. Sivusto julkaistaan iltapäivällä 18.3.2016.

Vaikute.net on uudenlainen verkkopalvelu, jonka moderni ilme ja helppokäyttöisyys on suunniteltu niin, että nuorten on helppo ottaa se haltuun. Sivusto on tarkoitettu erityisesti vaikuttamisesta kiinnostuneille nuorille, mutta sitä voivat toiminnassaan käyttää hyödyksi kaikki nuorten osallisuuden parissa työskentelevät.

Sivustolla on helppolukuista tietoa nuorisovaltuusto- ja järjestötoiminnasta, vaikuttamisesta ja julkishallinnosta. Käyttäjä saa käyttöönsä laajan valikoiman erilaisia materiaaleja: asiakirjapohjia sekä tapahtuma- ja koulutusmateriaalia. Käyttäjä voi myös itse ladata sivustolle oman tiedostonsa ja näin jakaa hyväksi havaitut asiakirjat muiden käyttöön. Vaikute.net tukee näin ollen myös muiden nuorisojärjestöjen toimintaa, ja Nuva ry. toivookin, että kaikki nuoret ja muut järjestötoimijat voivat kokea sen omakseen.

Lisäksi Vaikute.netissä on chat-toiminto, jonka kautta saa helposti ja matalalla kynnyksellä apua nuorisovaltuustotoimintaan ja yleisesti vaikuttamiseen ja osallistumiseen. Vaikute.net säilyttää myös vanhan toimintonsa, eli se pysyy julkaisukanavana nuorten kirjoittamille artikkeleille, kolumneille, mielipidekirjoituksille ja muille yhteiskunta-aiheisille teksteille.

”Uusi Vaikute.net on ainutlaatuinen osallisuustyökalu, joka palvelee laajasti kaikkia nuorten osallisuuden parissa toimivia. Se ei ole vain perinteinen nettisivu, vaan uudenlainen, jo itsessään osallistava ja interaktiivinen verkkopalvelu”, kertoo liiton puheenjohtaja Kimi Uosukainen.

Julkaisutilaisuus

Uudistunut Vaikute.net julkaistaan Nuva ry:n Aktiivipäivät ABC -tapahtumassa 18.3.2016 iltapäivällä. Tarkempi kutsu toimitetaan myöhemmin.

Seuraa somekanaviamme ja pysy perillä Vaikute.netin kuulumisista!

Kimi Uosukainen, puheenjohtaja, +358447770561, kimi.uosukainen@nuva.fi

Siina Ekberg, projektityöntekijä, +358405335088, siina.ekberg@nuva.fi