Nuorisovaltuutetut kokoontuvat liittokokoukseen Mikkeliin

Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton järjestyksessään 19. liittokokous järjestetään Mikkelissä tänä viikonloppuna 25.‒27.11.2015. Liittokokous on Liiton tärkein tapahtuma, johon kokoontuu noin 160 nuorta ympäri Suomea päättämään nuorisovaltuustokentän yhteisistä asioista. Viikonlopun aikana on luvassa tiukkaa keskustelua nuorten vaikuttamisesta, jännittäviä äänestyksiä sekä Mikkelin kaupungin vastaanotto.  Liittokokouksessa linjataan tulevan vuoden toiminnasta sekä valitaan liitolle uusi puheenjohtaja sekä hallitus.

“Nuorten kuuleminen ja nuorisovaltuustotoiminta Suomessa elävät murrosvaihetta. Ensi kesänä jokaisessa kunnassa tulee olla aidosti vaikuttava nuorisovaltuusto ja suunniteltuun maakuntahallintoon kaavaillaan omia nuorisovaltuustoja. Mikkelin liittokokouksessa katsommekin vahvasti tulevaisuuteen ja asetamme yhteisen viisivuotisstrategian tuhansille nuorisovaltuustotoimijoille”, puheenjohtaja Kimi Uosukainen summaa.

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto kutsuu median edustajia tutustumaan nuorisovaltuustotoimintaan sekä liittokokoukseen lauantaina 26.11 klo 13.00-15.00 välisenä aikana. Kulunvalvonnan vuoksi pyydämme vierailijoita ilmoittautumaan etukäteen puheenjohtaja Kimi Uosukaiselle (yhteystiedot lopussa).

Vuonna 1998 perustettu Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto on nuorten osallisuuden asiantuntija. Järjestö toimii Suomen nuorisovaltuustojen ja muiden vastaavien nuorten vaikuttajaryhmien edunvalvonta-, palvelu- ja yhteistyöjärjestönä. Liitto edistää nuorisovaltuustojen asemaa ja parantaa nuorten mahdollisuuksia osallistua ja vaikuttaa.

Kimi Uosukainen                                        Verna Castrén

Puheenjohtaja                                            Pääsihteeri