Kimi Uosukainen valittiin Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton johtoon

Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton 19. liittokokous järjestettiin Mikkelissä tänä viikonloppuna 25.‒27.11.2016. Kokoukseen osallistui 150 nuorta vaikuttajaa ympäri Suomea. Liittokokouksessa linjattiin tulevien vuosien suuntaviivoista, ensi vuoden toiminnasta sekä valittiin liittohallituksen puheenjohtaja sekä jäsenet.

Jatkokaudelle liiton puheenjohtajaksi vuodelle 2017 valittiin yksimielisesti 20-vuotias lahtelainen Kimi Uosukainen. ”Nuorisovaltuustot rakentavat parempaa yhteiskuntaa pian jokaisessa Suomen kunnassa. On suuri ilo ja kunnia saada johtaa tätä liikettä, tukea nuorivaltuustojen työtä ja edistää nuorten osallistumista jatkossakin”, iloitsee puheenjohtaja Kimi Uosukainen. Varapuheenjohtajiksi valittiin Robin Korhonen (21) Loviisasta ja Joonas Paavilainen (20) Lappeenrannasta. Puheenjohtajiston lisäksi liittohallitukseen valittiin Mari Humalajoki (18) Alavudelta, Robert Tammi (17) Lappeenrannasta, Emilia Stolt (18) Riihimäeltä sekä Heli Virtanen (16) Iitistä.

Tulevana vuonna Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto laajentaa ja kehittää toimintaansa entisestään liittokokouksessa hyväksyttyjen toimintasuunnitelman ja tavoiteohjelman mukaisesti. Tulevana vuonna liitto varmistaa nuorisovaltuustojen perustamisen jokaiseen kuntaan, suunnittelee maakunnallisten nuorisovaltuustojen toiminnan käynnistämistä sekä edistää nuorisovaltuustojen alueellista yhteistyötä. “Tulevan viiden vuoden aikana edessä on merkittävä nuorisovaltuustojen vaikuttavuuden kasvu, nuorten voimaantuminen yhteiskunnallisiksi keskustelijoiksi sekä liiton järjestöllinen kasvu”, tuleva puheenjohtaja Kimi Uosukainen toteaa.

Vuonna 1998 perustettu Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto on nuorten osallisuuden asiantuntija. Järjestö toimii Suomen nuorisovaltuustojen ja muiden vastaavien nuorten vaikuttajaryhmien edunvalvonta-, palvelu- ja yhteistyöjärjestönä. Liitto edistää nuorisovaltuustojen asemaa ja parantaa nuorten mahdollisuuksia osallistua ja vaikuttaa.

Kimi Uosukainen
Puheenjohtaja, 2016 & 2017