Kehitystyöryhmien toiminta starttaa nyt - toiminta on osallistavaa vuoden ympäri!

Vuonna 2016 Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto määrittelee itselleen uutta suuntaa, strategiaa, sekä kehittää toimintaansa entistä kaksikielisemmäksi. Liittoa viedään eteenpäin avoimesti ja osallistavasti. Siksi kaksikielisyystyöryhmämme kokouksiin ovat tervetulleita kaikki aiheesta kiinnostuneet. Strategiatyöryhmän jäsenille voi helposti kertoa ideansa sen suhteen, millä toiminnan painopisteillä nuorten osallisuutta ja vaikuttamismahdollisuuksia edistetään tulevaisuudessa!

STRATEGIATYÖRYHMÄ

Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton strategiatyöryhmään järjestettiin alkuvuodesta avoin haku niin, että kaikilla liiton jäsenillä oli mahdollisuus hakea työryhmään. Hakemusten pohjalta työryhmään valittiin seuraavat henkilöt: Heli Virtanen (15) Iitistä, Merike Mauring (18) Lahdesta, Olli-Pekka Paasivirta (19) Turusta ja Aapeli Rytkönen (16) Siilinjärveltä. Työryhmän puheenjohtajana ja koko strategiaprosessin johtajana toimii liiton puheenjohtaja Kimi Uosukainen.

Työryhmään on vielä kaksi paikkaa auki, ja niitä voi hakea torstaihin 18.2. saakka. Hakulomakkeeseen pääset seuraavan linkin kautta: http://bit.ly/1JZAd5a. Työryhmä pitää kokouksia vuoden aikana arviolta viisi kertaa, joista ensimmäinen järjestetään sunnnuntaina 21.2. Helsingissä.

Jäsenistö pääsee osallistumaan liiton strategiatyöhön helposti ottamalla strategiatyöryhmän jäseniin yhteyttä. Lähetä viestiä kelle tahansa työryhmän jäsenelle ja kerro ajatuksesi! Jäsenet saa kiinni seuraavista sähköpostiosoitteista: heli.a.virtanen(at)gmail.com, merike.mauring(at)gmail.com, rytkonen.aapeli(at)gmail.com, ollipekka.paasivirta(at)gmail.com.

Strategiatyöhön voi osallistua kevään aikana myös kahdessa avoimessa tulevaisuustyöpajassa. Ensimmäinen työpaja järjestetään Aktiivipäivät ABC:n yhteydessä Hyvinkäällä sunnuntaina 20.3., toinen omana tapahtumanaan 3.4. Helsingissä. Myös syksyllä on luvassa mahdollisuuksia osallistua strategiantekoon!

KAKSIKIELISYYSTYÖRYHMÄ

Liiton kaksikielisyystyöryhmä järjestää vuoden 2016 ympäri avoimia kokouksia, joihin kuka tahansa liiton jäsen on lämpimästi tervetullut osallistumaan! Ensimmäinen kaikille avoin kokous järjestetään 6.3. Helsingissä liiton toimistolla klo 13 alkaen. Loppuvuoden kokousajankohdat varmistuvat myöhemmin. Ilmoittautumiset kokoukseen lähetetään Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton puheenjohtajalle Kimi Uosukaiselle (kimi.uosukainen(at)nuva.fi) viimeistään viikko ennen kokousta. Kimi ottaa vastaan myös työryhmän toimintaa koskevat kysymykset!

Työryhmän sihteeriksi valittiin vaasalainen Calle Koskela (19).

Kimi Uosukainen, puheenjohtaja, +358 44 777 0561, kimi.uosukainen@nuva.fi

Verna Castrén, pääsihteeri, +358 44 331 1194, verna.castren@nuva.fi