Liittohallitus kokousti 3.kerran - kaikille avoimesti!

Nuva ry:n vuoden 2016 liittohallituksen kolmas kokous järjestettiin Hyvinkäällä lauantaina 19.3. nuorisovaltuutettujen koulutustapahtuma Aktiivipäivät ABC:n yhteydessä. Kokous oli liitolle historiallinen, sillä se järjestettiin ensimmäistä kertaa kaikille kiinnostuneille täysin avoimena!

Osallistujia Hyvinkäällä järjestetyssä kokouksessa oli liittohallitus ja pääsihteeri mukaan lukien 43. Kokous antoi jäsenille mahdollisuuden nähdä, kuinka liittohallitus työskentelee ja kuulla, kuinka Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton vuoden 2016 toimintasuunnitelma on edennyt. Kokouksessa raportoitiin ja keskusteltiin kuluvan vuoden kärkihankkeista, joista erityisesti koulutus- ja piiriuudistuksen todettiin olevan erittäin hyvässä vaiheessa.

Kokouksen pääpainopisteenä toimi kuitenkin jäsenten omien aloitteiden käsittely, minkä lisäksi jäsenillä oli mahdollisuus esittää liittohallitukselle kysymyksiä. Liittohallitus sai jäsenistöltä aloitteita mukavasti, yhteensä parikymmentä kappaletta! Kokouksessa käytiin keskustelua kaikista aloitteista, joita saatiin erilaisista aiheista aina nuva-tuotteiden tekemisestä Ahvenanmaan nuva-toiminnan vahvistamiseen.

Jäsenistö pääsi vaikuttamaan kokouksessa liiton toimintaan myös vuoden 2015 toimintakertomusta käsiteltäessä. Liiton toiminnalle merkittäviä edistysaskelia edellisvuotena toivat erityisesti liiton kaksi menestyksekästä hanketta. Niistä toinen, Perusta, Vakiinnuta, Vahvista on käynnissä kuluvan vuoden loppuun Nuoren Vaikuttajan Materiaalipankin huipennuttua koulutustapahtuma Aktiivipäivät ABC:lla järjestettyyn julkistamistilaisuuteen. Liiton edellisvuoden toimintaa koskeneen keskustelun jälkeen liittohallitus hyväksyi toimintakertomuksen ja päätti esittää sen vahvistamista liittokokoukselle, joka järjestetään 25.-27.11.2016 Turussa.

Koko Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton liittohallitus toivoo, ettei liiton kehittämisen ideointi ja näiden ideoiden esittäminen hallitukselle rajoittuisi vain Hyvinkäällä pidettyyn avoimeen kokoukseen: Parhaimmillaan yhteinen kehitystyö jatkuu aktiivisena ympäri vuoden!

LISÄTIETOJA:

Kimi Uosukainen, puheenjohtaja, +358 44 777 0561, kimi.uosukainen(at)nuva.fi