Tiedote 24.9 liittohallituksen kokouksesta

Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton liittohallituksen seitsemäs kokous järjestettiin Helsingissä 24.9.2016. Kokouksessa hyväksyttiin liittohallituksen ehdotukset toimintasuunnitelmaksi ja talousarvioksi vuodelle 2017. Lisäksi kokouksessa hyväksyttiin graafinen ohjeistus, seurattiin Aktiivipäivät HC:n järjestelyjen etenemistä sekä linjattiin kuntavaalitavoitteista.

Kohti kuntavaaleja!

Liittohallitus hyväksyi kuntavaaleihin liittyen viisi tärkeintä tavoitetta sekä toimenpiteet niiden saavuttamiseksi. Liiton kuntavaalikampanja käynnistetään ja tavoitteet julkaistaan liittokokouksessa Mikkelissä 25.-27.11.

Graafinen ilme

Liittohallitus hyväksyi graafisen ohjeistuksen, jonka tarkoitus on yhdenmukaistaa liiton tunnuksen, typografian ja värien käyttöä. Graafinen ohjeistus sisältää myös piireille omat logonsa, jotka pohjautuvat liiton logoon. Ohjeisto kokoaa, täydentää ja yhtenäistää nykyisen visuaalisen ilmeen, joten tutut elementit eivät kuitenkaan muutu! Liittohallitus edellyttää kaikkien liiton toimijoiden noudattavan hyväksyttyä ohjeistusta, jonka voi lukea täältä.

Vuoden 2017 asiakirjat

Liittohallitus on valmistellut asiakirjoja syyskuisen Asiakirjalämpiön ja jäsenistön sähköisten kommenttien pohjalta. Liittohallitus hyväksyi esityksensä toimintasuunnitelmaksi ja siihen sisältyviksi kärkihankkeiksi ja talousarvioksi sekä reaalitalousarvioksi vuodelle 2017, ja päätti esittää niitä liittokokoukselle hyväksyttäväksi. Hyväksytyt asiakirjat päivitetään piakkoin oikoluettuina liittokokous-sivullle.

Jäsenillä oli mahdollisuus kommentoida toimintasuunnitelmaa ja kärkihanke-ehdotuksia. Kommenttien pohjalta tehdyt muutokset sekä vastaukset kommentteihin pääset lukemaan täältä.

Aktiivipäivät HC lähestyy!

Liittohallitus käsitteli kokouksessaan Aktiivipäivät HC:n järjestelyiden tilannetta. Aktiivipäivät ovat jo ensi viikolla, joten kokouksessa käsiteltiin vastuunjakoa ja muita viime hetken viimeistelyjä. Luvassa on huikea ja kovatasoinen koulutusviikonloppu yli 130:n nuorisovaltuustotoimijan kesken. Liittohallitus toivottaa kaikki Aktiivipäivät HC:n osallistujat tervetulleeksi!

Kimi Uosukainen, puheenjohtaja, +358 44 777 0561, kimi.uosukainen(at)nuva.fi

Verna Castrén, pääsihteeri, +358 44 331 1194, verna.castren(at)nuva.f