Nuorisovaltuutetut kouluttautuvat vaikuttamiseen Lempäälässä tulevana viikonloppuna

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto järjestää Aktiivipäivät-koulutustapahtuman nuorille vaikuttajille Lempäälässä 13-15.10.2017. Tapahtumassa puhujina ovat mm. kunta- ja uudistusministeri Anu Vehviläinen, kuntaliiton tutkimus- ja kehitysjohtaja Jenni Airaksinen, Pirkanmaan maakuntajohtaja Esa Halme sekä kansanedustaja Olli-Poika Parviainen. Lisäksi nuoria kouluttavat liiton omat kouluttajat sekä liittohallituksen jäsenet.

Liitto kutsuu median edustajia tutustumaan nuorisovaltuustotoimintaan sekä koulutustapahtumaan lauantaina 14.10. kello 9.30–11.00. Kulunvalvonnan vuoksi pyydämme vierailijoita ilmoittautumaan etukäteen puheenjohtaja Kimi Uosukaiselle (yhteystiedot tiedotteen lopussa). Viikonlopun aikana koulutetaan sekä uusia nuorisovaltuutettuja että jo vaikuttajanurallaan pidemmälle ehtineitä nuoria.  Tapahtuman teema on “maakunnallinen vaikuttaminen”.

Lempäälän kunta on tapahtuman pääyhteistyökumppani ja tarjoaa koulutustapahtuman tilat nuorisovaltuustotoimijoille. Aktiivipäivien sponsorina toimii FCG Finnish Consulting Group Oy, joka on Suomen suurimpia konsulttialan yrityksiä.

Aktiivipäiville osallistuva  19-vuotias lappeenrantalainen Yusuf Riaz on ollut nuorisovaltuustotoiminnassa mukana jo noin neljän vuoden ajan. Tuleva viikonloppu on hänelle erityinen, sillä iän puolesta hänen on seuraavaksi aika jatkaa nuva-toiminnasta uusiin haasteisiin.  “Odotukset ovat semikorkeat! Toivon, että koulutusten taso on kova, ja että saan viikonlopun aikana uusia ystäviä. Innolla odotan, mitä kaikkea sitä oppii ja mitä jää käteen!”

Myös Nuvan puheenjohtaja Kimi Uosukainen on innoissaan tulevasta viikonlopusta. “Luvassa on varmasti uutta opettava viikonloppu sekä kunnallisen että maakunnallisen vaikuttamisen pyörteissä. Meille liittona on tärkeää tuoda itsenäisyyden ajan suurimman hallintouudistuksen valmistelijat ministeriä ja maakuntajohtajaa myöten vaihtamaan tietoja ja näkemyksiä nuorten kanssa. Haluamme tarjota nuorisovaltuutetuille parhaat työkalut osallistumiseen ja vaikuttamiseen – niin kunnissa kuin maakunnissakin. Kiitos jo etukäteen Lempäälän kunnalle ja Finnish Consulting Groupille tapahtuman järjestelyjen mahdollistamisesta.”

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto on nuorten osallisuuden asiantuntija. Vuonna 1998 perustettu järjestö toimii Suomen nuorisovaltuustojen ja muiden vastaavien nuorten vaikuttajaryhmien koulutus- tiedotus-, edunvalvonta- ja yhteistyöjärjestönä. Liitto edistää nuorisovaltuustojen asemaa ja parantaa nuorten mahdollisuuksia osallistua ja vaikuttaa.

Tapahtuman tarkka ohjelma löytyy verkkosivuiltamme: http://www.nuva.fi/aktiivipaivat-hc/ sekä http://www.nuva.fi/aktiivipaivat-abc/

Kimi Uosukainen, puheenjohtaja
kimi.uosukainen(at)nuva.fi