Nuoret vaikuttajat kouluttautuvat Ylivieskassa tulevana viikonloppuna

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto järjestää Aktiivipäivät-koulutustapahtuman nuorille vaikuttajille Ylivieskassa 16-18.3.2018. Noin 170 nuorisovaltuustotoimijaa ympäri Suomen kokoontuu viikonlopuksi kouluttautumaan yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen, verkostoitumaan ja vaihtamaan hyviä nuorisovaltuustotoiminnan käytäntöjä.  Tapahtuman teema on “vaalit ja yhteiskunnallinen keskustelu”.

Liitto kutsuu median edustajia tutustumaan nuorisovaltuustotoimintaan sekä koulutustapahtumaan lauantaina 17.3. kello 11.30–13.30. Kulunvalvonnan vuoksi pyydämme vierailijoita ilmoittautumaan etukäteen puheenjohtaja Kimi Uosukaiselle (yhteystiedot tiedotteen lopussa).

Viikonlopun aikana koulutetaan sekä uusia nuorisovaltuutettuja että jo vaikuttajanurallaan pidemmälle ehtineitä nuoria. Koulutusta järjestetään myös nuorisovaltuustojen ohjaajille. Kouluttajat ovat nuoria vaikuttamisen asiantuntijoita, jotka toimivat Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton hallituksessa tai nuorisovaltuustojen paikallisina kouluttajina. Tapahtuman avajaispuheenvuoron pitää Ylivieskan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Juha Pylväs.

Ylivieskan kaupunki on koulutustapahtumassa mukana tarjoamalla tilat nuorisovaltuustotoimijoiden käyttöön. Ylivieskan nuorisopalvelut vastaavat yhdessä Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton kanssa nuorisovaltuustojen ohjaajille suunnatusta ohjelmasta.  Myös paikallinen nuorisovaltuusto on mukana järjestämässä tapahtuman ohjelmaa. Ylivieskan nuorisovaltuusto on ansioitunut toimija Suomen Nuorisovaltuustojen Liitossa; se sai viime vuonna vuoden nuorisovaltuuston palkinnon ja loisti liiton kuntavaaleihin liittyvässä kampanjassa.

“Tuleva viikonloppu on nuorisovaltuustojen alkuvuoden kohokohta. Haluamme liittona tarjota nuorille kuntavaikuttajille riittävän osaamisen, jotta vaikuttaminen olisi aitoa. Siksi erityisesti tuleviin vaaleihin ja niiden nuorille tuomiin mahdollisuuksiin syventyminen on tärkeää.  Tietojen ja taitojen lisäksi tarvitaan myös innostusta ja uskoa vaikuttamiseen, mitä viikonlopun ohjelma varmasti tuo tullessaan", Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton puheenjohtaja Kimi Uosukainen iloitsee.

Suomen Nuorisovaltuustojen Liitto on nuorten osallisuuden asiantuntija. Vuonna 1998 perustettu järjestö toimii Suomen nuorisovaltuustojen ja muiden vastaavien nuorten vaikuttajaryhmien koulutus- tiedotus-, edunvalvonta- ja yhteistyöjärjestönä. Liitto edistää nuorisovaltuustojen asemaa ja parantaa nuorten mahdollisuuksia osallistua ja vaikuttaa.

Tapahtuman tarkka ohjelma löytyy verkkosivuiltamme: http://www.nuva.fi/aktiivipaivat-hc/ sekä http://www.nuva.fi/aktiivipaivat-abc/

Mediayhteydenotot:

Kimi Uosukainen, puheenjohtaja