Liiton toimistolle uusia osallisuuden ammattilaisia

Nuorisovaltuustojen ja liiton toiminta kasvaa sekä kehittyy, minkä johdosta liiton toimistolla on aloittanut 1.6. alkaen uusia osallisuuden ammattilaisia. Liiton järjestöllistä kasvua, toimiston palveluvalmiutta ja johtamista sekä uusia nuorten osallisuuden aluevaltauksia on vahvistettu rekrytoimalla liitolle virkaa sijaistava pääsihteeri, osaamiskeskustehtävistä vastaava osallisuuskoordinaattori ja maakunnallisten nuorisovaltuustojen kehittämishankkeen projektipäällikkö ja -koordinaattori. Kesäkuun aikana liiton palveluksessa aloittaa myös viestintäasiantuntija.

Vs. pääsihteeriksi Otto Pasma

Liiton virkaa sijaistavana pääsihteerinä sekä esimiestehtävien, hallinnon ja talouden moniosaajana aloitti Otto Pasma. Vs. pääsihteerin tehtävät jatkuvat 31.3.2019 saakka. Koulutukseltaan Otto on hallintotieteiden ja kasvatustieteiden maisteri. Viimeisen kymmenen vuoden aikana hän on toiminut useissa lapsi- ja nuorisotyön järjestöissä eri luottamus- ja  työtehtävissä.

“Nuvassa haluan oppia uutta ja tehdä töitä sen eteen, että kollegat viihtyvät töissään. Haluan omasta puolestani varmistaa liiton koneiston toimivuuden siten, että nuoret voivat keskittyä vaikuttamiseen ja osallistumiseen”, Otto tiivistää ajatuksiaan ensimmäisenä työpäivänä.

vs. pääsihteeri Otto Pasma

Osallisuuskoordinaattoriksi Aino Pohjanvirta

Nuorten Akatemian ja Kehittämiskeskus Opinkirjon kanssa yhteisen nuorisoalan kehittämiskeskuksen tehtävistä liitossa vastaa Aino Pohjanvirta. Osallisuuskoordinaattorin tehtävä on määräaikainen osaamiskeskustehtävien ja -rahoituksen mukaisesti ja kestää toistaiseksi vuoden 2018 loppuun. Aino on 25-vuotias valtiotieteiden opiskelija, joka on toiminut monissa eri tehtävissä järjestökentällä. Hänellä on myös itsellään kokemusta nuorena vaikuttajana toimimisesta.

“Odotan innolla työskentelyä täysin uuden osaamiskeskuksen parissa. Nuorten osallisuuden kehittäminen on itselleni yksi intohimon aiheista ja on todella mahtavaa päästä tekemään töitä tämän asian parissa”, Aino hehkuttaa.

Osallisuuskoordinaattori Aino Pohjavirta

Projektipäälliköksi Senja Miettinen ja projektikoordinaattoriksi Sohvi Hellsten

Maakunnallisten nuorisovaltuustojen kehittämishankkeen seuraavaa vaihetta luotsaavat projektipäällikkö Senja Miettinen ja projektikoordinaattori Sohvi Hellsten. Hanketehtävät ovat määräaikaisia saadun rahoituksen mukaisesti, toistaiseksi vuoden 2018 loppuun saakka. Projektipäällikkönä aloittanut Senja on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri, jolla on opintoja ennen kaikkea sosiaalipolitiikasta mutta myös kunnallispolitiikasta, hallintotieteistä ja nuorisotutkimuksesta. Hän on työskennellyt paitsi kunnan ja valtion virastoissa virkamiehenä, myös vapaaehtoisena järjestöissä nuorten parissa.

“Hain töihin Nuvaan, koska minua kiinnostavat nuorten osallisuuden ja vaikutusmahdollisuuksien edistäminen ja koska Nuva ry. on näiden asiantuntija. Kiva päästä työskentelemään järjestösektorilla ja vaikuttamaan nuorten aseman edistämiseksi! Odotan oppivani paljon uutta ja pääseväni edistämään nuorten vaikutusmahdollisuuksia perustettavissa maakunnissa”, Senja iloitsee.

Sohvi on puolestaan valmistunut filosofian maisteriksi englannin kielestä. Hän on toiminut erilaisissa viestintä- ja koulutustehtävissä kolmannella sektorilla sekä korkeakouluhallinnon ja kaupallisen sisällöntuotannon tehtävissä. Nuorten osallisuudesta hän kiinnostui Tahdon2013-kampanjan ohjausryhmässä ja nuorisojärjestön tiedottajana työskennellessään.

“Olen innoissani uudesta työstä, koska Nuva tekee itse älyttömän tärkeää työtä nuorten osallisuuden mahdollistajana. Maakunnallisten nuorisovaltuustojen kehittämishanke on erinomainen mahdollisuus tukea nuoria niin, että valittavien valtuustojen toiminta olisi alusta asti tuloksellista ja innostavaa. Odotan suurella mielenkiinnolla mihin pystymme yhdessä”, Sohvi kertoo.

Projektipäällikkö Senja Miettinen

Projektikoordinaattori Sohvi Hellsten

Uudet työntekijät perehtyvät tehtäviinsä kesäkuun aikana ja heitä voi tavata liiton tulevissa tapahtumissa, Huipputapaamisessa ja kesäseminaarissa. Uusien sekä tehtävissä jatkavien liiton työntekijöiden yhteystiedot löydät “Ota yhteyttä” -sivulta. Liitto toivottaa uudet nuorten osallisuuden ammattilaiset tervetulleeksi nuvaperheeseen sekä kannustaa jäseniä rohkeasti ottamaan heihin yhteyttä aina tarpeen tullen.

“Liitto on kasvava ja kehittyvä toimija, jonka panos nuorten osallisuuden eteen on huomattu laajasti nuorisotoimialalla. Siksi on erityisen hienoa toivottaa uudet työntekijät tervetulleeksi liittoon vastaamaan monella tapaa tärkeistä tehtävistä. Liiton luottamushenkilöt ja nuoret toimijat saavat valituista työntekijöistä loistavia työpareja toiminnan järjestämiseen ja kehittämiseen. Tervetuloa!”, liiton puheenjohtaja Kimi Uosukainen päättää.

Kimi Uosukainen

kimi.uosukainen@nuva.fi